Kjøpsvilkår

Generelt

Pinky Pine selger produkter med levering i Norge.

Bestillinger mottas kun via pinkypine.no. For å føle deg komfortabel med kjøpet ditt, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice på info@pinkypine.no dersom du har spørsmål angående bestillingen din.

Etter at du har bestilt fra pinkypine.no, må du følge med på e-posten din, da all kommunikasjon angående din bestilling skjer via mail. Leveringsvarsel skjer via SMS hvis du har oppgitt mobilnummeret ditt.

Pinky Pine tar forbehold om utsolgte varer, forsinkelser, tekniske problemer og feil produktinformasjon. Pinky Pine forbeholder seg retten til å endre priser uten forhåndsvarsel. I tillegg forbeholder vi oss retten til å kansellere en ordre dersom spesielle omstendigheter gjelder.

Priser og betaling

I samarbeid med Klarna tilbyr vi faktura betaling, delbetaling, betaling med kredittkort og direkte betaling.

Våre fakturaer sendes per post samtidig som ordren sendes fra oss. Fakturaen har en løpetid på 14 dager. Mer informasjon og alle betingelser vedrørende betaling via Klarna finner du på Klarna.no

Prisene på våre produkter er oppgitt i norske kroner inkl. 25 % moms. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten forhåndsvarsel.

Prisen på bestillingstidspunktet er den som gjelder, uavhengig av om prisen deretter har økt eller sunket.

I kassen kan man se total pris inkl. moms og eventuell frakt. Der kan du også se alle frakt- og betalingsvilkår.

Frakt

Pinky Pine leverer p.t. bare med PostNord. Bestillinger over NOK 300 er gratis, ellers blir en frakt på NOK 39 lagt til. Pakken sendes vanligvis innen 2-5 virkedager

Forsinkelser og delleveringer

Vi gjør vårt beste for å levere så raskt som mulig, men forsinkelser kan oppstå av og til. Vi kan dessverre ikke forutse forsinkelser som vi ikke rår over og kan derfor ikke garantere levering på en bestemt dato. Hvis et produkt ikke kan leveres i tide, sender vi deg en e-post med informasjon. Hvis du har bestilt flere produkter i samme ordre, sender vi produktene som er klare. Hvis vi blir rammet av forsinkelser, gjelder det vanligvis ikke flere dager. Når vi har fått produktet, blir det prioritert og sendt til deg så snart som mulig.

Kansellering

Produkter som kan bestilles er produkter som er på lager hos oss. Vi garanterer imidlertid aldri levering på en bestemt dag, og vi tar forbehold om utsolgte varer. Når du kansellerer bestillingen, sender vi deg en e-post.

Angrerett og retur

Hvis du vil slette en vare fra din bestilling eller kansellere hele ordren, må du kontakte oss omgående på info@pinkypine.no

Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett (beregnet fra mottak av produktet) i henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven). Returnerer du en ubrukt vare med eventuelt tilhørende emballasje innen 14 dager, blir hele beløpet refundert. Hvis produktet er skadet på grunn av det faktum at du som kunde har håndtert det mer enn nødvendig for å undersøke dets egenskaper eller funksjoner, vil refusjonen bli trukket fra et beløp som tilsvarer produktets verditap. Legg produktet i orginalemballasjen (hvis produktet hadde en) og bruk forsendelsesemballasjen som produktet kom i for retur. Dersom du ikke har beholdt emballasjen, vil det ikke føre til fradrag på grunn av verditap.

Vi krever ikke returgebyr når du returnerer en vare, men du betaler for frakten i henhold til gjeldende portosatser. Ved uavhentede brev eller pakker, belaster vi deg for våre fraktkostnader, administrasjon og håndtering, p.t. kr. 149.

Ved delvis retur vil du være ansvarlig for å betale fraktkostnaden (NOK 39) for den opprinnelige bestillingen dersom den totale ordreverdien, etter returen, er under fraktfri leveringsgrense (NOK 300). I de tilfeller hvor det er kampanjer som tilsier at varer er inkludert ved kjøp over et bestemt beløp, må disse varene også returneres . Dersom returen innebærer at ordreverdien er lavere enn vilkårene for kampanjen, vil kampanjevarer som ikke returneres bli belastet den ordinære prisen.

Hvis du som kunde ønsker å benytte deg av angreretten, må du informere oss innen 14 dager etter mottak av produktet. Kontakt oss eller benytt Forbrukerrådets skjema for angrerett. Etter å ha brukt angreretten din, må du returnere varen til oss så snart som mulig og innen 14 dager. Bruk emballasjen som varen ankom i for retur. Hvis du ikke har tatt vare på emballasjen, bruker du annen emballasje. Det viktigste er at du pakker varen forsvarlig og legger ved en kopi av ordrebekreftelsen eller annen informasjon med ordrenummer og kundeinformasjon. Hvis denne informasjonen mangler, ser vi ikke at returen kommer fra deg.

Du betaler selv returfrakten iht. gjeldende portopriser og sender til følgende adresse:

Grieg Burde AS
Org.nr: 920 555 780

Postadresse
Postboks 90
2026 Skjetten

Forretningsadresse
Hvamveien 4
2026 Skjetten

Dersom du har valgt å betale med faktura er det viktig at du endrer forfallsdatoen. Dette gjør du enkelt på www.klarna.no. Når vi har mottat din retur, krediteres beløpet for den/de varene som du har returnert og Klarna sender deg en oppdatert faktura via mail. Dersom ordren allerede er betalt, kontakter Klarna deg for tilbakebetaling. Tilbakebetaling skjer med en gang (normalt I løpet noen få dager) Pinky Pine har mottat returen.

Hos Pinky Pine er det ikke mulig å bytte til et annet produkt, men du har full returrett I 14 dager. Dersom du ønsker å bytte ditt produkt til et annet, så må du returnere produktet, jf. våre returvilkår, og så bestille det produktet du ønsker istedenfor.

Angreretten gjelder ikke defekte eller feilaktige varer, da dette er en reklamasjon.

For uavhentede brev eller pakker belaster vi ett gebyr som p.t. er på kr. 149, for å dekke kostnadene for administrasjon, frakt, returfrakt etc. Uavhentede pakker dekkes ikke av angreretten.

Reklamasjon

Hvis et produkt skiller seg fra det som er avtalt mellom deg og Pinky Pine, eller på annen måte ikke samsvarer med beskrivelsen av varen levert av Pinky Pine, kan du sende inn en klage. Bare produksjonsfeil dekkes av klageretten. For eksempel inkluderer klageretten ikke feil forårsaket av normal slitasje. Klager til Pinky Pine må gjøres innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget. Pinky Pine forbeholder seg retten til å utbedre feilen i første omgang, for deretter å levere en ny vare og i siste instans tilbakekjøp.

Øvrig

Vi følger kjøpsloven, og norsk lov ved en eventuell uoverensstemmelse. Dersom du har spørsmål om avbestillingsrett, klage, transportskader eller annet, kan du kontakte oss her.

Personopplysninger

I forbindelse med bestillingen din godkjenner du at vi lagrer og bruker informasjonen din i vårt selskap for å overholde avtalen med deg. I henhold til personopplysningsloven har du rett til å få innsyn i informasjonen vi har om deg. Hvis den er feil, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at informasjonen blir korrigert eller slettet. I så fall kan du kontakte oss på info@pinkypine.no.